Ce este Instagram si cand a fost incarcata prima fotografie
Ce este Instagram si cand a fost incarcata prima fotografie

Ce este Instagram si cand a fost incarcata prima fotografie


Ce este Instagram si cand a fost incarcata prima fotografie. Instagram este fara doar si poate una dintre cele mai accesate retele de socializare din tara noastra, castigand de-a lungul anilor un numar impresionant de utilizatori.

La nivel global insa, mai bine de un miliard de oameni intra pe Instagram in fiecare luna, in timp ce peste 500 de milioane de utilizatori acceseaza reteaua in fiecare zi.

Instagram este populara in special in randul tinerilor, doar o treime dintre utilizatori avand o varsta de peste 35 de ani. Cum a aparut insa Instagram si cum de a devenit atat de popular in toate colturile lumii?!

Ce este Instagram si cand a fost incarcata prima fotografie – Cuprins:

Ce este Instagram

Ce este Instagram
Ce este Instagram

Instagram a luat fiinta in anul 2010, devenind de-a lungul anilor un adevarat fenomen in toate colturile lumii. Kevin Systrom si Mike Krieger sunt numele celor doi fondatori care au pus bazele acestei retele de socializare, insa acestia s-au retras din functiile de conducere pe care le detineau in anul 2018.

Chiar daca avea un rival extrem de puternic, si anume Facebook, Instagram a reusit rapid sa castige popularitate, devenind incetul cu incetul reteaua de socializare preferata a celor mai tineri. In 2012, Instagram a fost cumparat insa in cele din urma de gigantul Facebook.

Prima fotografie de pe Instagram a fost incarcata chiar de unul dintre fondatorii despre care aminteam in randurile anterioare, Kevin Systrom postand pentru prima data in ziua de 16 iulie 2010. In acea imagine apare un catel si piciorul celei care ii era iubita lui Systrom.

Citeste si: Ce este un VPN si ce avantaje ofera acest serviciu

Revenind la ceea ce spuneam mai devreme, important este sa ne dam seama cum a reusit Instagram sa devina atat de popular intr-o perioada in care “toata lumea era prezenta pe Facebook”.

Insa, in timp ce reteaua sociala dezvoltata de Zuckerberg era dezvoltata pe mai multe tipuri de continut, incepand de la text si poze si pana la video si link-uri catre alte site-uri, Instagram-ul era centrat pe tot ceea ce inseamna vizual. Iar strategia s-a dovedit a fi una de succes, Instagram reusind sa atraga peste un milion de utilizatori la numai doua luni de la lansare.

Daca vrem insa sa vorbim despre o definitie a acestei retele de socializare, ei bine, putem spune ca Instagram este un serviciu online de photo-sharing, video-sharing. Practic, reteaua de socializare ofera utilizatorilor posibilitatea de a incarca poze si videoclipuri care marcheaza momente mai mult sau mai putin importante din viata lor.

Disponibila pentru dispozitivele mobile

Poza cu cafea pe telefon
Poza cu cafea pe telefon

In comparatie cu Facebook, Instagram a pus accentul inca de la bun inceput pe utilizarea sa prin intermediul dispozitivelor mobile si pe partajarea de continut vizual. In aceste conditii, odata cu trecerea anilor, Instagram a devenit una dintre cele mai utilizate retele sociale in comunicarea companiilor cu consumatorii.

Potrivit unor analize, peste 80% dintre utilizatorii de Instagram din intreaga lume urmaresc cel putin un cont business al unui brand.

Brand-urile investesc sume din ce in ce mai generoase in promovarea pe Instagram, utilizatorii putand cumpara produsele lor acum chiar prin intermediul acestei retele de socializare. In plus, Instagram este reteaua de socializare care a condus la aparitia influencerilor, acele personalitati care promoveaza anumite servicii sau produse ale unui brand in baza unui parteneriat.

Evolutia Instagram a condus si la aparitia hashtag-urilor, acele cuvinte cheie insotite de semnul # in fata lor. Scopul acelor hashtag-uri este gruparea continutului care abordeaza un anumit subiect. Spre exemplu, daca iti doresti sa vezi fotografii de calatorie din Paris, poti accesa foarte simplu hashtag-ul #travelinparis.

La finalul anului 2020, in Romania existau peste 5 milioane de utilizatori ai acestei retele de socializare. Dintre acestia, peste 72% sunt tineri cu varsta sub 35 de ani. Instagram are incepand de anul trecut un rival puternic si in noua retea de socializare Tik-Tok, care a reusit chiar sa raporteze un numar mai mare de utilizatori la finalul anuluintrecut.