Ce este dropshipping si ce implica acesta
Ce este dropshipping si ce implica acesta

Ce este dropshipping si ce implica acesta


Ce este dropshipping. In ultimii ani s-a vorbit din ce in ce mai des despre dropshipping, aceasta metoda ingenioasa de a face comert online adoptata de tot mai multe magazine. Chiar daca a devenit un model de afacere extrem de des intalnit, nu toata lumea stie inca ce inseamna exact acest dropshipping si ce implica el. Ramaneti alaturi de noi in randurile urmatoare pentru a afla toate detaliile care va pot lamuri in aceasta privinta.

Ce este dropshipping si ce implica acesta – Cuprins:

Ce este dropshipping

Ce este dropshipping
Ce este dropshipping

Extrem de simplist explicat, dropshipping-ul este o metoda de vanzare cu amanuntul in care magazinul nu tine produsele pe care le comercializeaza pe stoc. Astfel, atunci cand un client doreste sa cumpere unul sau mai multe produse comercializate, magazinul le comanda imediat de la un alt furnizor, iar acel furnizor le livreaza direct la adresa clientului.

Asadar, produsele nu mai ajung sa se opreasca in receptia magazinului online, ceea ce inseamna ca magazinul nu mai este nevoit sa se ocupe cu manevrarea lor inainte de a le trimite mai departe clientului.

Comertul online s-a dezvoltat extrem de rapid in ultimii ani, comerciantii ajungand sa apeleze la tot felul de metode ingenioase pentru a isi simplifica cat mai mult procesul de vanzare. Potrivit datelor unui studiu realizat de IAB Spania si Elogia, nu mai putin de 74% dintre utilizatorii europeni de internet cumpara online.

Citeste si: Ce este GDPR si care este scopul acestui regulament

Oamenii prefera la ora actuala sa cumpere din confortul propriei locuinte si sa plateasca direct cu cardul. In aceste conditii, spatiul online a fost luat cu asalt de un numar din ce in ce mai mare de magazine online.

Magazinul online vine la pachet cu o serie intreaga de avantaje pentru cel care il deschide, costurile fixe fiind aproape minime. Spre exemplu, nu trebuie platita chiria unui spatiu comercial, nu trebuie platite salarii vanzatorilor, nu trebuie platite facturi la apa sau la lumina si asa mai departe.

Exista insa o problema atunci cand vorbim despre stoc, mai ales daca ne referim la un magazin care vinde un numar mare de produse sau produse de dimensiuni mari. Cei care vor sa evite aceasta problema a stocului de produse si-au indreptat atentia catre dropshipping, o metoda ingenioasa de a face comert online.

Avantajele dropshipping-ului

Transport
Transport

O afacere de comert online care are la baza acest dropshipping este in primul si primul rand mult mai usor de inceput! Nu veti avea nevoie de un depozit pentru toate produsele din stoc, nu va trebui sa va faceti griji in privinta ambalarii si expedierii produselor, nu veti avea nevoie de o urmarire a inventarului din motive contabile, nu veti manevra returile si expedierile de intrare si nu veti avea nevoie gestionati permanent stocul de produse.

Apoi, lansarea unui magazin online fara un stoc propriu-zis se va dovedi mult mai avantajoasa din punct de vedere financiar. Motivul este unul cat se poate de simplu, nefiind nevoie de investitii mari in stocuri de marfa. Cu acest model, nu va trebui sa cumparati un produs decat in momentul in care ati facut deja vanzarea si ati fost platit de catre client.

Citeste si: Ce este Bitcoin, cum este generata si ce avantaje ofera

Asa cum spuneam si in randurile anterioare, cheltuielile vor fi mult mai mici. Spre exemplu, nu vei avea nevoie sa inchiriezi un depozit pentru produsele din stoc! Cele mai multe magazine online care au la baza metoda dropshipping-ului sunt administrate ca afaceri de la domiciliu.

In plus, acest lucru mai aduce la pachet un avantaj important, o asemenea afacere putand fi administrata din orice colt al lumii, singura nevoie obligatorie fiind aceea a unei conexiuni la internet.

Nu in ultimul rand, riscurile sunt mult mai mici in cazul unei afaceri bazate pe modelul dropshipping-ului. Si asta deoarece nu trebuie sa cumparati in prealabil un numar considerabil de produse pe care mai apoi sa le vindeti! Puteti testa dorintele clientilor in materie de produse, dupa care sa va indreptati atentia in special catre acele produse care se dovedesc a fi in trend.