Ce este o masina non-Euro si cum afli norma de poluare
Ce este o masina non-Euro si cum afli norma de poluare

Ce este o masina non-Euro si cum afli norma de poluare


Ce este o masina non-Euro. In ultimii ani se vorbeste din ce in ce mai des despre poluarea excesiva din marile metropole ale lumii, specialistii considerand ca si o parte dintre masinile pe care le conducem se fac vinovate pentru aceasta poluare excesiva.

Mai exact, vorbim despre acele masini non-Euro, masini care au ajuns in prim plan dupa ce Primaria Capitalei a pus in dezbatere publica legea privind introducerea vinietei de poluare in Bucuresti. Totusi, ce este, de fapt, o masina non-Euro si cum poate afla un sofer norma de poluare a automobilului pe care il conduce?! Aflam raspunsurile la toate aceste intrebari in randurile urmatoare, asa ca ramaneti alaturi de noi!

Ce este o masina non-Euro si cum afli norma de poluare – Cuprins:

Ce este o masina non-Euro

Ce este o masina non-Euro
Ce este o masina non-Euro

Asa cum probabil ca ti-ai dat seama, o masina non-Euro este exact acea masina care emite cele mai multe emisii de dioxid de carbon, facandu-se astfel vinovata de poluarea excesiva a aerului pe care il respiram cu totii. Poate ca acum te intrebi insa daca si tu conduci cumva o masina non-Euro fara sa stii!

Ei bine, trebuie sa te simti cu musca pe caciula numai in cazul in care conduci o masina ce a fost fabricata inainte de anul 1991. Bineinteles, in acele vremuri nu se gandea mai nimeni la poluare, producatorii auto neavand niciun fel de norme de respectat in acest sens. Asta a dus insa la fabricarea unui numar urias de automobile extrem de nocive, care emit extrem de mult dioxid de carbon. 

Citeste si:
Ce este asigurarea storno si cand se poate folosi

Tinand cont de aceasta problema a poluarii excesive, care vrem sau nu sa recunoastem, ne afecteaza vietile tuturor, autoritatile europene au pus piciorul in prag si au stabilit anumite norme de poluare.

Respectarea acestor norme este esentiala, in special atunci cand vorbim despre acele regiuni urbane, acolo unde concentratia de noxe este mai mare. Potrivit analizelor realizate in ultimii ani, cel mai poluat aer este cel al marilor metropole urbane din toate colturile planetei.

Normele de poluare la masini

Normele de poluare la masini
Normele de poluare la masini

Normele de poluare Euro se aplica, din pacate, numai in cadrul blocului comunitar european. Astfel, problema poluarii ramane de actualitate in foarte multe zone ale lumii, Statele Unite ale Americii si China regasindu-se in ziua de astazi printre cei mai mari poluatori ai lumii.

Sigur, am putea spune ca nu masinile sunt responsabile de poluarea globala a aerului, insa totusi trebuie sa recunoastem ca nu putem sa lasam nici aceasta problema la voia intamplarii. 

Revenind acum la normele de poluare, spunem ca incepand cu anul 1992 a fost impus standardul Euro-1, aparand asadar masinile din aceasta clasa. Apoi, din 1996 au aparut masinile Euro-2, standard care a fost extins de la masinile pentru pasageri si camioane usoare si la motociclete.

Citeste si: Ce este Cartea Verde Auto si de ce iti trebuie in calatorii

Citeste si:
Ce este acidul hialuronic si cum te poate ajuta

Apoi, din anul 2000 au aparut masinile Euro-3, standard pentru autovehicule mari si mici si pentru motociclete. Incepand cu anul 2004 s-a trecut la Euro-4, iar in 2009 s-a ajuns la Euro-5. In cele din urma, in 2014 a fost adoptat standardul Euro-6. 

Daca nu stii din ce clasa face parte masina pe care o conduci, cel mai simplu ar fi sa arunci o privire pe talonul automobilului, la numarul de omologare. In cazul in care masina a fost cumparata din Romania, vei vedea la finalul acestui numar mentiunea E4, spre exemplu. Totodata, poti consulta si site-ul Registrului Auto Roman, acolo unde vei gasi un tabel complet cu toate marcile si modelele cu seriile de sasiu ale acestora. 

Mai exista si o metoda mai costisitoare de a afla clasa de poluare a automobilului tau, in cazul in care celelalte metode descrise mai devreme nu pot fi puse in practica. Mai exact, se poate face la RAR un test dinamic care masoara gradul de emisii cu ajutorul unor echipamente speciale. 


Like it? Share with your friends!

Cristian P.